En utekväll

Igår var vi en sväng på en...ja, jag antar att det var en krog. Inte ett ställe som jag brukar gå på och inte ett ställe jag tror jag kommer återvänta till många gånger. Fyra saker jag inte gillade med stället jag var på igår:

1) Det var kö och dessutom fanns det en kortare kö. Jag gillar inte köapartheid! (Iaf om inte jag står i den korta kön och detta ställe jag besökte igår är inte ett ställe där jag finner det meriterande att stå i en kortare kö, vill inte bli betraktad som en stammis på etablissemang av denna karaktär.)

2) Det fanns ingen anledning till att det skulle behöva vara kö. Enda orsaken till att det var en kö var att vakterna arbetade långsamt eller vad som kanske för dem var efter bästa förmåga...alla är vi olika snabba och det kanske i grunden handlar om begåvning, det är svårt att arbeta snabbt om man är mindre begåvad. Nu säger jag inte att vakterna var mindre begåvade, de är säkert mycket fina och flitiga medborgare och gör sitt bästa för att dra sitt strå till den totala samhällsnyttan... Att skapa kö för att stället ska verka populärt är bara idiotiskt så det tror jag inte var köns syfte.

3) Stor del av folket var väldigt buffliga. Min uppfattning av en ultimat utekväll inkluderar inte människor som bufflar utan att ens ha en tanke på att ursäkta sitt beteende!

4) Stanken! Hur kan det komma sig att folk som laddat för en utekväll helt missat att sköta sin personliga hygien?! Jag förstår inte hur det är möjligt att vidriga odörer sprider sig i luften på ett dansgolv. Lite deodorant har nog aldrig skadat någon! Ett jobb för dörrvakter vore kanske att kolla leg och doft?

En sak som jag verkligen gillade var mitt sällskap! Vi bufflades inte och vi luktade exemplariskt!

Kommentarer
Postat av: yasmine

det är intelätt at gå ut i uppsala...
Men fy fan vad det stinker överallt nu efter rökförbudet!!

2008-01-05 @ 23:33:22
Postat av: Johan

Ja! Jag håller verkligen med! Fy fan vad vidrigt det blivit ute nu... förrut tyckte jag det va lite smått äckligt när man kom hem o alla ens kläder luktade gammal rök, men det är fan så mycket bättre än att man går omkring i ett rum som 1) luktar gammalt svett 2) luktar av folks ovilja att använda tvål, vatten, deodorant och parfym 3) allehanda andra saker som jag inte vill tänka på...

Ta bort rökförbudet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback