Förkyld, trött eller fet?

Läste i en blogg om en vars morgonens första samtal inleddes med "Hej det är Berit, oj.. är du förkyld?"

Jag tycker det är mycket oförskämt av folk att säga så! Det har hänt att folk (eller egentligen bara en person) sagt "Du ser trött ut". Trots att jag inte alls varit trött har jag upplevt mig nödgad att säga att jag känner mig trött för att på något sätt ursäkta och bortförklara mitt utseende. Jag skulle tycka att det var lite jobbigt att säga att jag inte alls är trött jag ser bara ut på detta vis idag...fast jag egentligen tycker att det vore den ärligaste och rakaste responsen på ett sådant påhopp! Det är som att jag skulle säga till någon "Hej jag heter Samuel, vad du ser fet ut idag", men så får man ju inte säga...det skulle ju uppfatts som rent kränkande

Kommentarer
Postat av: yasmine

Oh vad jag håller tummarna för johan ikväll/idag..
Vågr inte skriva det i hans blogg.. Kommer nog tycka att jag är lite läskig..

2008-01-05 @ 23:38:02
Postat av: Samuel

Det gjorde jag också! Haha varför vågar du inte skriva i hans blogg?! Han som är så snäll...på ett Kimberlyvis...haha
:)

Postat av: Johan

hehe, va söta ni är båda två!! :-))
Och ja, det gick bra. Mkt bra.

*verkligheten är som på små moln*

2008-01-07 @ 10:52:26
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: Johan

Ja, men ta o uppdatera lite då ;-)
Jag går ju in här flera gånger om dagen o försöker läsa men aldrig så uppdaterar du... även om min blogg nu blivit citerad i din (och jag precis insåg att alla dina vänner och läsare nu kan läsa om mitt privatliv *haha* gud så spännande...)

2008-01-10 @ 11:04:04
URL: http://jonahs.blogg.se
Postat av: yasmine

Oh vad jag följer johans kärleksliv med spänning! han får mig att tro på kärleken.. Jag vill också träffa nån som får mig så harmonisk....

2008-01-14 @ 20:03:03
Postat av: Johan

haha, jag känner mig helt annorlunda nu när jag börjat blogga om mitt liv på riktigt, det här är verkligen ett helt nytt år för mig, det känns.
Yasmine, du kommer säkert hitta nån du med =) Det jag lärt mig är att man vet aldrig när den där perfekta kommer dyka upp eller vem han är...

2008-01-15 @ 12:36:30
URL: http://jonahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback