Franska och sport

Har varit på franskakursen nu. Det var tre tappra elever som fortsatt från förra säsongens kurs. Resten var nya, några bra andra mindre bra och några var faktiskt precis just lika dåliga som vi tre som gick förra terminen. Men det är ju självklart skillnad mellan kunskaper som förvärvats under 6 år och de som (mina) fastnat under 12 veckors studerande. Jag gillar att lära mig saker som jag inte kan tillsammans med människor som kan ungefär lika lite. Tur att de som kunde för mycket för min trivselnivå ska flytta till en annan kurs.  

Har kollat lite på konståkningen som visats på tv de senaste dagarna...blir faktiskt lite sugen på att börja åka igen. Tyvärr verkade inte maken ha något intresse av att börja tillsammans med mig och eftersom jag gärna ser att vi gör saker tillsammans så får vi försöka hitta någon annan sport eller hobby. Han föreslog slägga, jag tycker att det var ett dåligt förslag. Min
favvobloggare (och Yasmine, jag är ledsen, men du är inte min favvobloggare eftersom du inte uppdaterat på typ en evighet - när du väluppdaterar så är du också min favvo!) verkar ska börja ge sig in i hästsportens underbara värld tillsammans med sin kille. Jag är ju bara ungefär jättesugen på att få min make att börja med hästsport tillsammans med mig. Undrar var jag ska muta min make med för att han ska engagera sig i någon hästsport...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback