Kontaktannons

Vi får DN varje söndag (en julklapp från mina föräldrar). Det är mycket trevligt att ägna en stund åt att läsa om vad som händer i världen, även om allt som händer i världen inte är så trevligt.  

Dessutom brukar vi skratta gott åt kontaktannonserna. Här kommer tre favoriter ur dagens tidning:  

Kul att just du ringer på min annons. Jag är en vacker ekonom med namn efter en kvinna. Söker en man med kunskaper inom kärn- och kvantfysik. Andra intressen är cykling, paddla kajak, körsång och jazz.  

Kille, 42/185/80, som är i slutet på ett längre fängelsestraff, söker en tjej, som har bägge fötterna på jorden. Är snäll, ärlig, tycker om att hålla mig i form, promenera, resa helst till Spanien, Talar flytande spanska.  

Jag söker en man på exakt 150 cm som resesällskap. Jag ska åka på studiebesök till Bergen-Belsen den 28 september 2008.
  

Det finns många intressanta och märkliga människor där ute...

Kommentarer
Postat av: Johan

hahaha, okey, den enda som va relativt normal va väl nummer två... även om han va i slutet av ett längre fängelsestraff.

Men varför skulle personen vara exakt 150 cm? och ekonom med namn efter en kvinna? är det en man med ett kvinnonamn kanske? eller en kvinna? det är ju lite svårt att avgöra tycker jag...
lustiga människor finns det där ute iallafall...

Postat av: Samuel

Han som var i slutet av ett längre fängelsestraff fanns med även i förra veckans tidning, så ja man antar ju att han snart är ute.

Den som letade efter någon som var exakt 150 cm måste ju vara ute efter någon form av testperson - kanske för en farkost av något slag. Kanske ska personen kidnappa någon på 150 cm och tvinga in honom i en lite undervattensfarkost som försöksperson, typ som den där hunden som de skickade upp i rymden.

Och det där med namn efter en kvinna var ju bara konstigt. Jag fattade faktiskt inte om det var en kvinna, men jag tror det. Men varför man då skyltar med att man har ett namn efter en kvinna är ju märkligt. De flesta kvinnor heter ju kvinnonamn...

2008-01-20 @ 21:14:02
URL: http://samuels.blogg.se
Postat av: Lena

Det finns inga normala människor. Om det fanns en
skulle han eller hon vara onormal, för ingen annan är normal. Fast "normal" och "konstig" är kanske inte riktigt samma sak?

Och hur skulle din kontaktannons ha sett ut för länge sedan? Kanske så här:

"Egenhändig tandblekare med intresse för design, julgranskulor och resor önskar kontakt med godhjärtad, smal mansperson med kniv och ordnad ekonomi."

eller

"Djurintresserad dykare som bor på femte våningen vill lära känna dig som har råd att åka med mig på semester till Afrika. Om du kan franska är det ännu bättre."

2008-01-21 @ 21:30:33
Postat av: Johan

hehe, jag kan inte sluta tänka på den där människan som behöver nån som är exakt 150 cm lång... och varför just 150 cm lång och en resa till Bergen-Belsen? En dvärg, ett koncentrationsläger, en resa och en suspekt annons... *hm* vad är det någon försöker göra??

hehe men sen tänker jag att personen med namn av en kvinna kan vara en spansk kille som heter Maria? va lustigt egentligen, Maria och Therese Andersson... och så tror alla att dom är lesbiska, fast dom egentligen är hetero... va lustigt allt kan bli! =))

Och normala människor... vad är normalt? Vad bestämmer vad som är normalt? Jag tycker vi kan bestämma att vi sätter normen och resten är onormala. iallafall i vår tillvaro. :-)

2008-01-22 @ 08:16:29
URL: http://jonahs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback