Lysande kuvert

Upplevde ett festligt fenomen igår. Hade fått ett brev, som innehöll ett kursintyg från franskakursen jag gick. När jag öppnade kuvertet genom att dra upp fliken (jag är nog annars vanligtvis mest en fingersprättare) uppstod ett svagt blått sken. Först trodde jag att jag sett fel, men med min dyrköpta syn brukar jag inte se fel. Var tvungen att stänga in mig i badrummet (eftersom det var mörkast där) och kontrollera att jag sett rätt. Visst hade jag gjort det. Väldigt märkligt och festligt. Jag förstår inte riktigt hur det ljuset uppstod men det borde vara något i limmet som reagerar när man tillför energi (rörelse/värme). Väldigt spännande och förhoppningsvis ofarligt! Dock ska jag nog inte öppna brev nära lättantändliga saker i fortsättningen, vill inte råka tända eld på något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback