Sniglar...

Varför är långsamma människor så väldigt ofta besvärliga? Förstår inte de sega individerna att de blockerar vägen för de som har en tid att passa, för de som har en liten söt hund som bara måste få gå ut, för de som har ett jobb som inte är totalt oviktigt, för folk som jag, för folk som vill fram?! Sitter deras oförmåga att öka sin hastighet eller flytta sig åt sidan på hög central nivå - i hjärnan med andra ord? Är människor som förflyttar sig långsamt även människor som tänker och agerar långsamt? Jag vet inte.  

När jag skulle tillbaka till mitt arbete efter att ha varit hemma och gått ut med hunden och slängt (verkligen bokstavligt - jag väljer alltid lunchmat som inte behöver tuggas så noga!) i mig min lunch och skulle tillbaka till jobbet hamnade jag i någon form av cykeltrafikstockning. Flera (tre om man ska vara noga) tanter cyklade framför mig och det gick så långsamt så jag nästan fick panik!!! Och inte flyttade de på sig heller, de måste ju ha hört att jag kom eftersom jag har för ovana att sjunga när jag cyklar (You can't stop the beat - från Hairspray), dessutom använde jag min ringklocka! Jag har all respekt för att man väljer olika hastigheter att färdas i men då måste man också acceptera och respektera att det faktiskt finns de som vill fram, de som har en tid att passa, de vars jobb inte kan eller vill vänta!  

Tänk om jag hade en megafon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback