Den (o)viktiga tanten Gunilla

Var och handlade lite mat efter jobbet. När jag kom till kassan och hade för avsikt att betala ägnade kassörskan inte mig någon uppmärksamhet alls. Istället var hon helt upptagen med att tala om för alla andra ica-människor att Gunilla trodde att hon började kl sex istället för kl fem så hon skulle ju bli sen, men hon skulle försöka komma så snart hon kunde. Ok, det kanske kan vara viktig information i en ica-människas liv, vad vet jag... Men HALLÅ?! Man bör vidyttra en artig hälsningsfras när det kommer en kund och vill betala. Den oartiga ica-tjejen sade bara 126 kronor utan att ens bemöda mig en enda blick. Detta otroligt oartiga beteende gjorde mig både förvånad och förnärmad! Jag replikerade hennes oartighet med min totala tystnad. Om hon inte har uppfostran nog att uppföra sig på ett trevligt och artigt vis tänker jag inte bemöda mig att kommunicera det minsta med denna uppenbarligen ganska obetydliga person. Jag antar att det inte sker vidare mycket spännande saker i hennes tillvaro då hon väljer att ägna Gunillas sena ankomst så mycket uppmärksamhet att hon totalt missar en väldigt viktig detalj – att hälsa på mig!!!

Utanför butiken såldes det jodgubbar. Jag gissar att 15 kr för en liter jordgubbar är ett riktigt fyndpris för det köade 22 personer (23 om man räknar hon som uppenbarligen var gravid och 24 om tanten som bara såg fet ut skulle visa sig vara med barn). Jag hade inte förstått att jordgubbar blivit så exklusiva att folk faktiskt ställer sig i en sådan lång kö för att köpa några bär... Tänk vad världen förändras snabbt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback