Fyra cykelrelaterade saker som irriterar mig

1.Min cykel bor nattetid i närheten av en buske, busken bär just nu suspekta bär. Dessa bär tycker tydligen fåglar om. Fåglar som äter bär från buskar bajsar. Nästan varje morgon när jag ska cykla till mitt arbete tyngs mitt sinne och mitt humör grumlas av ständig fågelskit på min sadel.

2.Jag har ett sådant lås som sitter vid bakhjulet och består av en pinne man sticker genom hjulet för att inget patrask ska kunna fara iväg med min cykel. Hur kommer det sig att reflexerna som jag tror att man måste ha allt som oftast hamnar just där den där låspinnen vill passera? Mycket irriterande.

3.Varför har jag inget sadelskydd eller någon påse att trä över sadeln eller något papper att torka sadeln med? Varje gång det regnat (vilket tyvärr varit ofta denna sommar) ser jag mig nödgad att cykla i en stående position. Iofs säkert en bra träningsform men kanske inte riktigt vad man önskar på morgonen när man ska till jobbet?

4.Varför köper inte feta människor större cykelsadlar? Det finns få saker som ser så fåniga och groteska ut som när en riktigt fet individ sitter på en liten sportig cykelsadel. Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om sadeln, det ser ju ut som den ska försvinna mellan de gigantiska skinkorna. Dessutom är det ju lite synd om den tjocka typens rumpa, tänk om sadeln försvinner in där bland stjärtvävnaden och inte hittar ut... Hemska tanke! Jag tycker det är underbart att feta personer använder cykeln som transportmedel men nog måste det finnas cykelsadlar som är anpassade även för de med större rumpmått?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback