Ribbstolar = hög skatt!

Jag har en fråga. Varför finns det alltid så väldigt många ribbstolar i gymnastiksalar? Under hela min uppväxt när jag deltagit i både obligatoriska idrottsaktiviteter (skolidrott) och frivilliga har det alltid suttit massor med ribbstolar på alla väggar. Jag har aldrig varit med om att mer än en eller kanske två använts till något.

Vad kostar en ribbstol. Jag skulle ju gissa att de iaf kostar ett par hundralappar, kanske t.o.m en tusenlapp. Om man istället för att köpa in 25 till varje gymnastiksal köpte en eller två skulle man spara massor med pengar. Detta överskott skulle kunna användas till att köpa bättre böcker, se till att åldringarna fick bättre mat av hemtjänsten, laga hålet i gatan utanför vår grind där det alltid samlas vatten som skvätter högt och långt när bilarna kör förbi vilket gör att man alltid måste vara väldigt försiktig när det har regnat och man ska ut, eller så skulle man kunna sänka skatterna.

Kommentarer
Postat av: mamma

Smedbyskolan har en gymnastikhall utan ribbstolar, den kallas "bollhallen". Mån tro om det är därför det går att leva på det som blir kvar av lönen efter skatt i vår kommun..?

2008-07-16 @ 23:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback