Svårigheter med att vara medsjungare

Hade ju en liten förfest i fredags, man skulle kunna tänka att det är konstigt att ha en förfest redan nu när själva huvudfesten kommer om en månad ungefär, men nä, det är inte det minsta konstigt! På den festen sjöng vi lite Singstar, alltid lika roligt! En av låtarna var den med Mr. Big - To be with you (tror jag den heter). I den låten skulle man plötsligt inte följa huvudmelodin utan köra lite lead singer freestyle sång typ. Iofs roligt men tämligen oväntat!  

Det där med vad man ska sjuga är väldigt klurigt. Som en flitig medsjungare är jag mycket bekant med problematiken. Att bara sjunga med i huvudmelodin är ju enklast men inte alls lika roligt. Att sjunga, ja vad det nu kan kallas när man sjunger lite över, under, bakom framför, annat etc...är ju roligare men det blir ju knasigt om man då ska sjunga bara det, dels för att man kan få vänta ganska långa stunder (ffa i början av låten) och dels för att det kan bli kanske svårt att känna ett sammanhang i låten.  

För egen del så brukar jag försöka mig på en kombo. Det är ett projekt som ibland kan kännas som en gigantisk omöjlighet, ibland går det verkligen inte och då är det mycket frustreande.  

Jag kan tänka mig att för vissa av er bloggläsare så var detta inlägg ungefär lika ointressant som obegripligt - men det beror bara på att ni inte är medsjungare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback