Att vara 17 år och huslighet

Idag var det en tant på jobbet som tyckte att jag verkligen inte såg ut att vara en dag över 17 år. Det tyckte jag var trevligt tror jag... Eller nä, att vara 17 var inte alls lika roligt som det är att vara äldre. Men hm, när ”the big three o” närmar sig med stormsteg vill man verkligen se ut som en sjuttonåring då? Med ett yrke som stundvis kräver viss auktoritär förmåga kan detta eventuellt ligga mig i fatet. Den dag då de inte kommer kräva att jag visar legitimation vid inköp på Systembolaget kommer jag nog känna mig lite gammal.

Jag har varit lite huslig ett par dagar nu. Igår ägnade jag en stund åt att putsa mina smycken (dvs min förlovningring, min vigselring och mitt halsband – samtliga Efva Attling). Det var märkligt tillfredställande, de blev ju så blanka och fina! Nu har jag bakat en paj. Ja, jag har faktiskt bakat en paj. Jag handlade ingredienser och bakade en paj. Det är blåbär och några enstaka hallon i min paj, jag har faktiskt bakat en paj.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Synd att du bor så långt bort, annars hade jag gärna kommit över på kaffe och en bit paj!

Postat av: yasmine

Alltså, jag tycker du är underbar men har du bakat en paj?!?

2008-06-17 @ 23:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback