Bullbak och regnbåge

Ok, jag var väldigt stolt över att jag varit så huslig och bakat en paj åt min make. Idag har han bakat bullar åt mig. Jag kan väl lugnt säga att jag ligger i lä när det gäller huslighet i detta hus. Det doftar underbart av nybakta bullar i vårt hem just nu.

Nu på kvällen har det regnat...igen. Såg en regnbåge. Av alla naturfenomen (om man nu kan kalla det för naturfenomen) så måste jag nog tillstå att regnbågar är lite av en favvo! De är vackra och färgglada samt inger någon form av hopp. Regn är ju sällan trevligt men när man ser en regnbåge så innebär ju det att solen skiner ändå, att solen trotsar regnet och strålar på bäst den kan. För mig är det ett naturfenomen fyllt av hopp. Att dessutom HBT-rörelsen har en regnbågsflagga är ju fint som bara den! En flagga med alla färger (ok, jag vet att det inte alls är alla färger, det är dock fler än grundfärgerna iaf) liksom för att säga att i vår rörelse är alla välkomna.

Kommentarer
Postat av: fiaah

Hoppas du får en trevlig kväll:). BTW, fin blogg:P

Postat av: Åsa.S

Svar: Try it- you´ll like it!

2008-06-15 @ 22:57:28
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Johan

Visst är det härligt när man kommer hem och har lägenheten full av nybakade bullar-doft? mmm... det har hänt några gånger här med och det är lika underbart varje gång!

2008-06-16 @ 11:37:50
URL: http://www.ironin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback