Fotboll

I onsdags var vi ute och åt sedan tittade vi på fotboll i grupp. Mycket unik och udda händelse för mig som egentligen inte är vidare intresserad av fotboll. Att beskåda sjukt överbetalda personer springa runt och sparka på en boll är ju faktiskt ganska ospännande. Att titta i grupp var desto mer spännande! Jag kan faktiskt inte förstå att folk, normalbegåvade (antar jag), sitter och skriker mot en stor tv. Ingen tror väl att de där spelarna faktiskt hör vad de gastar? Och om man antar att de som spelar inte hör tvsoffeskriken förefaller ju de vara helt onödiga och faktiskt ganska töntiga! Sedan undrar jag om det kanske kan vara så att de skrikande skriker för att alla andra ska märka hur roligt de har, hur engagerade de är, var mycket de kan om fotboll etc. Att skrika kan vara ett sätt att bekräfta sig själv.

Jag kan väl tycka att det är ok att hojta och skrika i förtvivlan framför tvn men då ska det vara viktiga saker. Skulle inte tycka att det var konstigt om någon skrek ut sin förtvivlan när de tittade på nyheterna, människor som dör för att de inte har någon mat – det är något som borde uppröra! Sedan kan jag också förstå människor som skriker när de kollar på hästsport (dock EJ trav!) och konståkning, men de är ju viktiga sporter!

Titta på fotboll i grupp blev mer en studie av märkligt mänskligt beteende. Hade en väldigt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: yasmine

Jag med gubben..

2008-06-20 @ 11:26:32
Postat av: Pontus

Haha men jag håller med dig. Men jag är en sån där smygsverigefotbollsbög som skriker när ingen är i närheten. Men nu har ju dåliga svergie åkt ur EM. så inget mer skrik. Och ja men vi skriker på tävlingar också (A). Åh vilket liv det är när man tävar. Det är läskigt. Hehehe.

Juste. trav ska bli olaligt i sverige när jag var på möte i januari. Då berättade om lite saker man inte får prata om egentligen. (A). Haha.

Postat av: yasmine

Suck! Vad stan känns tom utan Er......

2008-06-28 @ 09:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback