Sen mat, mardröm och jag såg tomten imorse!

Igår var vi ute med lite folk, väldigt trevligt. Var och åt sällskapet var utmärkt, maten not so much. För det första fick vi vänta en mindre evighet på vårt vin, när det sedan kom visade det sig att det var ett rött vin - vi hade beställt rosé. Bara att skicka tillbaka. Sedan fick vi vänta en lång stund på maten. Sen kom mat åt mig och maken, de övriga i sällskapet fick snällt vänta. Vi åt upp vår mat och efter en stund kom resten av sällskapets mat, då hade jag och maken redan ätit färdigt. (Och alla ni som ätit en måltid tillsammans med mig vet att jag inte tillhör de som äter snabbt.) För att sympatisera med de övriga i sällskapet och för att vi faktiskt fortfarande var hungriga beställde vi lite mer mat som vi gärna ville ha in snabbt. Det hände inte. Så när resten hade ätit färdigt och vår nya mat ännu inte kommit avbeställde vi den, betalade och gick till en annan uteservering.  

Jag vaknade vid 03:15 ca av en obehaglig dröm. Drömde att jag och maken var ute och körde i vår bil, det var vinter och vi körde efter en sådan där stor bil som saltar. Dock saltade inte denna bil som vanligt utan som ett fordon som bönder använder (för att typ suga upp saker (gräs?) och spruta ut det i ett släp). Kontentan av det hela var att det kom flygande stora saltklumpar mot vår bil och hade sönder hela framrutan. Det var väldigt otrevligt. Fast i drömmen gjorde jag en snygg sladd som faktiskt var lite häftig om jag får säga det själv.  

Jag fortsätter på vintertemat. Imorse när jag var ute med hunden undrar jag om jag faktiskt inte såg tomten. Såg en man med långt skägg som var samlat i en fläta framtill. Jag skulle ju kunna gissa att tomten samlar ihop sin ansiktsbehåring på det där lite lustiga sättet på sommaren, att det är hans sommarlook. Tomten cyklade på en cykel med diverse morgontidningar på pakethållaren. Följande tidningar observerades: SvD, DN, Läkartidningen och en oidentifierad tidning. Undrar om det är så att tomten sommarjobbar som tidningsbud, jag skulle inte kunna tänka mig ett mer passande jobb för tomten, han måste ju vara morgonpigg i sitt vanliga arbete för att hinna med allt som ska göras på julafton och sedan vet han ju var alla bor och ett bra sätt att lära sig det är ju just att dela ut folks tidningar.   Eller så var det bara en gubbe som gillade att läsa och tyckte att det var lämpligt att cykla iväg och göra det i morgonsolen. Eller så var det en tjuv som hade stulit tidningar från tidningsbud, maskerat sig genom att bära skäggfläta och försökte fly på cykel. Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback