Skitdag med fuktskada

26/6

Vilken underbar dag! Vi planerade att åka på en liten utflykt. Packade handdukar, vatten, kamera etc. Innan vi skulle gå noterade jag en större vattenskada på hallväggen. SKIT!!! Ringde försäkringsbolaget som informerade om att vi var tvungna att hämta ett papper hos dem och sedan få den som var ansvarig för vattenskadan att skriva på. Försäkringskvinnan som var väldigt trevligt (men vars telefonröst inte alls passade ihop med hur hon såg ut) trodde att det antagligen var ett centralt rör som gått sönder och att vi skulle ha vår förvaltare att skriva under. Dessutom skulle förvaltaren kunna tala om hur rören är dragna i huset.

Vi traskade till förvaltarens kontor men fick inte, trots två försök, tala med den ansvariga tanten. Ringde istället och då gick det väldigt bra att få tala med henne direkt. Jag tror receptionisten där tog sitt jobb på lite väl stort allvar, eller så hade hon bara inte förstått sina arbetsuppgifter. Hennes uppgift är ju inte att vara first line of defense utan att förmedla kontakt! Jag tror inte heller att hon riktigt begrep allvaret i vad en vattenskada kan kosta... Förvaltningstanten talade om att en man på femte våningen haft en stor sak med vatten som gått sönder imorse och att det hade flödat stora mängder vatten typ överallt. Jag tror att det var så hon menade. Mina bristfälliga franskakunskaper och hennes likvärdigt bristfälliga engelskakunskaper gjorde konversationen aningens förvirrad men tämligen gemytlig.

Var upp till den stackars vattenskadade mannen och lämnade vårt papper. Tyckte väldigt synd om oss som ägnat en stor del av dagen åt detta. Fy vilken dag, men nja, han där uppe med vattnet har nog faktiskt haft en ännu värre dag. På något vis är det visst alltid mer synd om någon annan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback