Snuskfasoner

Liksom stora delar av befolkningen i detta land kollade jag lite på den där fotbollen igår. Jag är egentligen väldigt ointresserad av sport men nja, gissar att jag föll för det nationella grupptrycket. Kul att det gick bra för Sverige.

Dock har jag väldigt svårt att förstå att (vad man får förutsätta) normalbegåvade människor frivilligt sätter på sig ”matchtröjor” och vandrar runt med dessa i samhället. Fult och irriterande. Tänk om alla idrottssupportrar gick runt med kläder som passade den sport de var intresserade av. Skulle vara skoj att se folk handla mat på ICA med ridhjälm eller åka och bada i konståkningskläder eller varför inte gå och shoppa i motorsportmundering... Men fotbollströjor är faktiskt inte fint!

En annan sak som stör mig är att de där fotollsmänniskorna envisas med att byta tröjor med varandra efter avslutat spel. Usch! Jag kan inte tänka mig något värre (eller det är klart jag kan, men det kändes rätt att skriva så). Om jag skulle springa runt och svettas i 90 minuter (vilket aldrig skulle hända) är det ju det sista jag skulle vilja göra! Nog för att ens egen tröja blir äcklig av svett men någon annans svettäckliga tröja är ju ännu värre! Om de är så att spelarna vill ge varandra någon form av souvenir från matchen varför inte ta ett kort och rama in eller ta med sig en flaska vin eller kanske ett vykort eller en glasskulptur etc. Nä, nu får ni skärpa er med snuskfasonerna!

Kommentarer
Postat av: yasmine

Ha, ha...

Rolig tanke att se dig springa runt och svettas i 90 minuter!

2008-06-11 @ 21:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback