Duvor får mig att längta till semestern

Från ett fönster på min arbetsplats har vi kunnat följa ett duvpar som byggt bo i ett träd och nu ligger en av dessa fåglar och ruvar. Väldigt mysigt och lite fint på något vis. Dock så gillar jag inte duvor egentligen, men nja, när det bara är två så ser de faktiskt lite söta ut. Vi har ett duvpar i ett träd som vi kan se från vårt hem också, det är ett annat duvpar eftersom jag inte bor på min arbetsplats, eller ibland upplever man det ju nästan så, men min arbetsplats och mitt hem är inte samma ställe. Duvparet som jag kan se från mitt hem har inget bo, utan de brukar mest bara sitta tillsammans på en gren och kuttra. Ser väldigt trevligt ut! Jag skulle också kunna tänka mig en sådan tillvaro, bara sitta med sin parter på en gren och ha det mysigt. Nu skulle jag nog inte få det så mysigt eftersom all pollenskit får min näsa att rinna och mina ögon att klia dessutom så är väl kanske inte en gren så väldigt trevlig att sitta på om man inte är en fågel och det är jag inte. Jag skulle hellre sitta och kuttra på ett utefik i Nice, på stranden i Nice, i vår lägenhet i Nice...jag längtar till Nice! Inte så långt kvar till semestern...

Kommentarer
Postat av: Johan

När har du semester? Va roligt det skulle vara att komma o hälsa på er i Nice :P
Men jag vet inte, jag tror inte jag ska ha någon semester alls... svårt när man precis bytt jobb lixom =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback