Fredag, lördag och söndag

I fredags var jag och maken ute och åt. Fick vänta en timme på maten, iofs så upplyste de oss om det redan när vi beställde men jag tycker ändå att få vänta en timme. När maten kom var den inte ens helt varm, det var faktiskt lite surt. Har man väntat en timme på maten tycker man ju att de faktiskt haft hela 60 minuter på sig att få maten varm. Jag vet inte många maträtter som tar 60 minuter att få varma, det skulle vara någon mustig höstgryta eller så, men det åt vi inte.  

I lördags bjöd vi hem oss till vänner på middag och melodifestivalstittande, den där "europa"-saken. Jag har några funderingar... För det första är jag faktiskt inte ens säker på att alla de där länderna ligger i Europa. Senast jag kastade ett öga på en europakarta fanns exempelvis inte Israel med, iofs så fanns nog inte ens hälften av de andra länderna heller med - vilken kan indikera att det var tämligen länge sedan jag tittade på en europakarta. De senaste åren har ju nya länder ploppat upp som svampar. För det andra så tycker jag faktiskt att det har blivit totalt ointressant med omröstningen, östländerna röstar ju bara på varandra. Och det är inget fel med det, Sverige gav ju sin röst till Norge, men jag kan väl tycka att eftersom det föreligger uppenbara kulturella skillnader i musiksmak att man skulle verka för en tävling där man tävlar mot sina grannar (eller andra länder med liknande kulturella musikpreferenser) eller att man har en internationell grupp som i samförstånd utser en vinnare. I dagsläget kommer ju de länder som har flest grannar klara sig bättre. För det tredje vill jag även peka ett finger åt den där Björkman (som jag inte gillar för han nöp mig i rumpan en gång på krogen i tidernas gryning). Han är ju den som står för urvalet till de svenska deltävlingarna. Uppenbarligen gör han ett urval som inte fungerar i tävlingssammanhanget, kanske tid att göra en revision av hur det går till. En tanke vore kanske att ta en redan etablerad grupp från östra delarna av Europa som kan framföra en låt som låter ungefär som en redan etablerad låt från östra delarna av Europa, kanske man även kan ha kläder av en kläddesigner från de lite mer östra delarna av Europa. Ja, leve Östeuropa antar jag...  

I söndags fnulade jag med den där dopklädseln, skaparglädje blandad med ångest när den är som bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback