Helan går...

Var på en födelsedagsfest i lördags, var mycket trevligt. Bland de andra festdeltagarna var många ur en kör. Då födelsedagstjejen också är en del av den kören föll det sig naturligt att det blev ganska mycket sång. Jag gillar sång. Jag gillar folk som sjunger fint. Jag tycker om att sjunga. Jag tycker det är pretto när folk ger sig på att sjunga "Helan går" i typ åtta stämmor. Men nja, jag antar att om man kan sjunga den på det viset så gör man det. Om jag kunde sjunga åtta stämmor skulle jag säkert också göra det...iofs, jag sjunger nog i flera stämmor samtidigt, tyvärr inte alltid rätt stämmor. Men för att inte framstå som helt omusikalisk får jag väl försöka framhäva min femma i musik från högstadiet samt påstå att jag rockar Sing Star till PS2! Det jag försöker säga är att nja, man kanske inte behöver sjunga "Helan går" i åtta stämmor men jag är samtidigt väldigt förstående för att man gör det om man kan.  

Festen var väldigt trevlig. Jag och maken tillhörde inte de yngsta i sällskapet, vi tillhörde tydligen dock de mest garvade. Vi lämnade lokalen sist. Faktiskt allra sist. Mer sist än födelsedagssystern. Grattis Burki och tack för en rolig fest!!!

Kommentarer
Postat av: Lena

"tycker om att sjunga..." Ett lysande tillfälle för dig att sjunga i en eller flera stämmor tillsammans med två andra skönsjungande familjemedlemmar kommer att infinna sig 14 juni på Gamla Apoteket! Fastställd repertoar innehåller bl.a. Frisörens sång.Träna gärna med www.youtube.com /Galenskaparna & After Shave!

2008-05-10 @ 22:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback