Igår skrev jag detta inlägg, idag postar jag det här

Aj aj aj! Katastrof! Det är ju ett litet pågående sydopklänningprojekt i vårt hem (eller ja, så litet har det inte varit, har spenderat många timmar med att sy samt ännu fler åt att klura ut hur jag ska sy). Igår inträffade en katastrof, det blev liksom fel. Jag förstår inte alls hur det kunde gå till, det är totalt förvirrande, jag som varit så noga med allt, men ja, kanske inte helt oväntat ändå när man inte har någon utbildning i mönsterkonstruktion och skissar upp mönstret på ihoptejpade A4-papper på golvet. Har spenderat några timmar i panik och några timmar med att försöka lösa det hela på ett konstruktivt sätt. Jag står i dagsläget med två alternativ. 1) Att låta det vara som det är. 2) Att göra en ändring i designen. Jag vill helt inte göra en ändring, har redan fått gett vika från en tanke jag hade som visade sig vara helt omöjlig att genomföra på ett vackert och stilfullt vis. Nu vill jag inte göra fler ändringar...men samtidigt, jag hatar att lämna ifrån mig något jag inte är nöjd med.  

Dessutom är jag lite sur. Lyckas inte få den där iPod-saken att fungera. Skit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback