Irriterande datorsaker

Ok, jag köpte ju en iPod shuffle för några dagar sedan. Det var ett köp som förde med sig mycket frustration, klurande och några rätt ilskna ögonblick. Det tog ett tag innan jag klurat ut att datorn tydligen kände av att iPoden som en extern enhet, det skulle tydligen inte vara så utan iTunes skulle känna av den på något vis. Sedan när jag skulle ändra på den inställningen så visade det sig att det inte gick då vi tydligen hade en äldre version av iTunes. Så då tänkte jag att jag skulle ladda ner den senaste (det är lagligt och gratis). Tyvärr gick inte det efter som vi inte hade någon sorts servicepaket som man tydligen skulle ha, mycket märkligt! När vår dator var på rehab måste den fått en äldre version av de program vi hade tidigare. Så då var jag tvungen att fixa det också, vilket visade sig vara mer klurigt än vad jag hade tänkt mig. När det var klart och senaste iTunes fungerade väl gick allt som en dans, men jag tycker att det med varje produkt man köper borde det följa med en liten person som bara kunde se till att allt fungerar när man kommer hem, när jag kommer hem med en ny vara vill jag bara öppna förpackningen och sedan få den att fungera.  

En annan mycket störande sak är ju att om man köpt en produkt som har ett batteri i sig så måste man vänta på att det ska laddas upp. Finns det något mer frustrerande? När man har en ny fin sak som man verkligen vill testa och så måste man vänta i massor med timmar, jobbigt som bara den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback