Lycka

Nu har jag inte bloggat på länge, har inte haft tid. Jag tänkte skriva några rader om lycka. Det finns många saker som kan frambringa en känsla av lycka. I söndags (om jag inte missminner mig) var vi på middag hos vårt ena fadderbarn/gudbarn. Det var trevligt. Jag och maken badade det lilla livet innan han skulle sova. Ett barn som skrattar det ger sjukt mycket lycka. När vi gick från middagen fick vi med oss (alltså det var en gåva, vi stal den inte) en gigantisk Toblerone, snacka om lycka igen!!! Åh så gott det är! Jag blir faktiskt lite lycklig när jag tänker på den...  

Av någon anledning har jag tagit på mig att sy dopklänning till det badade barnets dop. Att skapa saker kan frambringa lycka, att skapa saker kan också ge ångest. Jag tycker det ska bli superkul att sy den där klänning men samtidigt har jag inget i min vardag just nu som ger mig så mycket ångest...tänk om den blir ful! Undrar om det finns någon akutbutik där man kan köpa en klänning (helst av det lite mer exklusiva slaget eftersom fadderbarnet endast förtjänar det bästa) om den jag ska göra blir mindre lyckad.  

Lycka kan inträda när hunden lägger sig bredvid i soffan och lägger huvudet på ens mage och bara utstrålar lugn.

Att jag har världens bästa maken är självklart obeskrivlig lycka.  

I vårt skafferi finns det kakor, att tänka på kakor och andra saker med socker i gör mig glad, man kan nog kalla det lycka.  

Jag läste tidigare en kurs som avslutades med en tenta - en lång tenta! Resultatet kom för någon vecka sedan. Jag var lite nervös inför resultatet, hade inte alls lust att skriva någon resttenta. Min oro visade sig vara helt obefogad, jag hade över 80% på tentan, lycka!

Kommentarer
Postat av: yasmine

Äntligen kom 80% med!!

2008-05-24 @ 23:19:47
Postat av: mamma

Vad kan man mer begära än att ens barn är lyckliga..eller i alla fall upplever den sortens känslor..och dessutom låter mor förstå det (bättre än kommersialismens produkter denna dag)!
Min mor var också nöjd efter en extravisit med Wermlandskörskonsert i går.
Jag räknar med dig och din make på Gamla Apoteket 14 juni!

2008-05-25 @ 16:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback