Mindervärdeskomplex

I helgen har vi varit på biltur. Om man har en bil som det går att fälla ner taket på är det synnerligen angenämt att ta en tur i solskenet. Denna helg begav vi oss till kusten och njöt. Hunden badade lite och vi åt medhavd matsäck och lapade sol.

En sak jag noterat är att när man åker omkring med en bil utan tak förefaller det vara som så att folk som stannar bredvid oss vid trafikljus, vid korsningar etc känner ett behov av att accelerera så snabbt de bara kan, liksom för att säga "Ja, ni kanske kan fälla ner taket men jag kan köra snabbt..." Helt patetiskt och tragiskt måste jag tillstå (dessutom kan jag också köra snabbt men eftersom jag inte har något att bevisa för någon tar jag det lugnt och trevligt i trafiken). Vissa bilisters beteende kan väl sammanfattas i ordet mindervärdeskomplex.

Kommentarer
Postat av: Johan

Vad lustigt, jag har noterat samma sak! Nu har jag ju inte en bil med tak som går att fälla ner (än), men jag var ute o provkörde en för nån vecka sen... och då ville folk hela tiden köra om mig etc, helt tragiskt... men men, jag visade dom vart skåpet skulle stå o trampade plattan i botten på 500 000 krs bilen och vinkade lite snyggt "goodbye suckers!" åt dom :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback