Sömnlöshet, iPod och tights

Jag hade svårt att somna igår. Gick och lade mig strax efter midnatt, eftersom jag inte riktigt hade haft tid att inträda i mitt mer stilla snart-ska-jag-somna-tillstånd tyckte jag att det var en god idé att lyssna på radio i 30 minuter. Efter 30 minuter hade jag fortfarande inte somnat. Tänkte att det är väl inte så mycket att göra åt saken så jag beslutade mig för att lyssna 30 minuter till. Sedan ägnade jag säkert 30 minuter åt att ligga och vara stressad över att jag fortfarande inte somnat. Tänkte att om jag inte somnar snart kommer jag vara supertrött imorgon. Sedan gav jag upp. Insåg att det var ingen mening med att ligga och vara stressad över att inte kunna somna. Låg och verkligen ansträngde mig för att inte bli stressad över att jag skulle vara tvungen att gå upp om drygt fyra timmar. Efter det blev jag stressad över att jag verkligen inte kunde sluta tänka på saker, sedan somnade jag. Vaknade vid 04:35 av ett sms.  

Ibland är det de små sakerna som gör mig glad. Idag är en sådan dag. Köpte en liten sak som gjorde mig glad. Har denna dag blivit med iPod Shuffle (och den är liten den!), kommer bli perfekt att ha med sig ut i löparspåret!  

När jag ändå är inne på löpning. Som sporadisk joggare och ständig hundägare förekommer det ju inte allt för sällan att jag vistas i skog, mark och motionsspår. En mycket otrevlig upplevelse är alla dessa människor som fått för sig att de prompt bör ha tights på sig när de springer. Vad är det om?!?! Kan inte komma på något fulare!!! Finns liksom ingen förklaring till varför någon skulle känna sig tvungen att ha kläder av den karaktären på sig när de springer, om man bortser från de som tävlar där luftmotståndet säkert är en faktor man gärna vill bli av med. När man är ute och tränar för träningens skull är väl luftmotstånd snarare något man bör omfamna, något man bör hylla och tacka? Luftmotstånd gör ju träningen mer effektiv! Jag yrkar på ett förbud mot dessa mycket fula plagg (och det bör gälla för både herrar och damer)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback