Flygplatsfordon och jullycka

Varje gång jag besöker flygplatser funderar jag på alla dessa små märkliga fordon som likt insekter far runt kring planen på marken. Inget av fordonen är det andra likt. Det finns de fordon som har en trapp på ryggen, de som har stora däck, de med en mage som nästan släpar i marken etc. Var köper man ett sådant fordon? Finns det en specialaffär för konstiga flygplatsfordon? Vilken lycka det skulle vara att få gå runt i en sådan affär och titta, peka och fundera vad fordonen egentligen har för funktion.

 En annan sak som är lycka var att de faktiskt hade ställt upp julgranar på Arlanda. Ok, kanske lite tidigt även för min smak...men samtidigt går det ju inte att undvika det där lilla lyckoruset som man får av julgranar! När jag ändå är inne på ämnet jul – vi taxfreeshoppade Blossa -08, som ska smaka blåbär, ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback