Öppet brev till Nordea

Hej!  

Under kvällen besökte vi ett av era kontor. Vi hade med oss en check på drygt 2200 Euro som vi fått tillbaka av vår notarie i Frankrike efter en bostadsaffär. Kvinnan bakom er disk berättade att det var problematiskt med checkar från utlandet och eftersom det var så många falska checkar i omlopp skulle det kosta oss 1200 kr att lösa ut den. Vi hade innan blivit informerade per telefon av er kundservice att det skulle kosta 125 kr. Eftersom att det är en helt vansinnig summa gick vi därifrån. Steget mellan 125 och 1200 är stort. Eftersom vi hade svårt att tro att det faktiskt var sant gick vi till ert kontor på en annan gata i samma stad. Där upplyste oss gossen bakom disken att det kostade 1200 kr att lösa in checken men att det även fanns ett annat sätt man kunde lösa det hela på som skulle kosta 140 kr. För att kunna nyttja det mindre dyra alternativet var han tvungen att tala med sin chef som inte var där just nu. Dessutom upplyste han oss om att man var tvungen att ha en större summa pengar på sitt konto för att kunna utnyttja detta sätt, och med större summa menade han närmare 48 000 kr. Vi har 48 000 kr, vi har mer än så, dock har vi inte de pengarna på våra personkonton eftersom räntan ni erbjuder är totalt värdelös! Hur kommer det sig att den första tanten inte upplyste oss om att det fanns ett alternativ som inte kostade 1200 kr? Hur kan någon som jobbar inom en organisation, som omskrivits så mycket i media den senaste tiden på ett mycket negativt sätt som er, vara så girig?! Hur kan det komma sig att det krävs att man har 48 000 kr på ett konto, som inte ger någon ränta alls, för att kunna lösa ut en check? Om ni vore det minsta rädda om era kunder skulle ni som organisation, och tanten bakom disken i synnerhhet, tänka efter lite mer noga hur ni behandlar era kunder, kunder som faktiskt betalar era löner!  

Om ni inte bättrar er har jag ingen lust att vara kund hos er längre. Det finns andra banker som inte är lika giriga!  

Vänligen
Samuel

[Brevet har även mailats till Nordea]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback