Allting kan gå i tu, men min julstämning kan gå i tusen bitar!

I måndags när jag cyklat till affären för att köpa persilja såg jag till min stora lycka att de börjat sälja glögg. Glädjen var omåttlig! Jag hade då varit i julstämningsläge under flera dagar. Hade målat julkort i fredags som jag delade ut till två av mina favvopersoner på jobbet, till mycket stor glädje för alla inblandade. Min julkänsla skulle strax få sig ett abrupt slut... Köpte persiljan som jag skulle och investerade dessutom i en flaska glögg (fick visa leg vid kassan - är det så mycket alkohol i matvaruaffärsglöggen att man måste visa legitimation?). För att spara på våra resurser och mina pengar valde jag att inte köpa någon påse utan tog istället en sådan där liten påse man kan få gratis i slutet av varubanden vid kassan. Hängde mina påsar på cykelstyret och trampade hemåt. Efter en stund hörde jag en stor smäll, ungefär som om någon slängde en glasflaska i marken. I samma stund märkte jag att glöggflaskan som legat i ena påsen inte låg där längre utan påsen fladdrade fritt och glatt och den kalla kvällsluften. Skit!!! Min glöggflaska hade krossats mot asfalten då botten av påsen tydligen hade beslutat sig för att inte samarbeta längre. Vad skulle jag göra nu?! Det var folk i närheten, inte jättenära men i omgivningen, pinsamt! Under bråkdelen av en sekund beslutade jag mig för att fortsätta min cykelfärd mot hemmet, jag stannade inte cykeln utan fortsatte i samma fart men påsen fladdrande i vinden. Vad skulle jag gjort? Jag kunde ju inte stannat och plockat upp glaset, var skulle jag lägga tusen små glasbitar, i handen? Nä, det hade faktiskt inte fungerat. Hade jag haft en sopborste eller en industridammsugare med mig hade det varit en annan sak, då hade jag kunnat få upp glaset från gatan, men det hade jag inte med mig, inte just idag. Skammen har fått mig att ta en annan väg när jag cyklar till jobbet nu, dessutom vill jag inte ha punktering. Jag som brukar bli så arg när det ligger glas på gatan, det ska jag sluta med. Nu vet jag att en olycka händer så lätt. Som skattebetalare så förutsätter jag att det kommer någon och sopar upp det där glaset snart. Och till alla som får punktering - jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Det var verkligen inte meningen, jag tycker bara så mycket om julen och ville dricka glögg.

Kommentarer
Postat av: mamma

Du hade verkligen otur med glöggen! Kanske har jag fostrat dig till alltför sparsam när du tar en gratispåse som inte håller. I en del avseenden har jag inte förmått ge dig "rätt uppfostran", men jag är glad att du klarat dig bra ändå. Utom just den här gången med glöggen.

2008-10-30 @ 22:19:38
Postat av: yasmine

Kanske var det meningen att det skulle ske..Glögg i oktober! Vänta iaf till imorgon(läs novemeber)!

2008-10-31 @ 07:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback