Att pilla eller inte - det är frågan!

Nu när vi går mot mörkare tider är det viktigt att använda cykellyse, det är faktiskt lag på det och man kan få böter om man underlåter sig. Det händer ganska ofta att jag faktiskt går förbi parkerade cyklar där cykelns ägare helt missat att stänga av lyset på cykeln. En sådan situation ställer mig ständigt inför ett dilemma. Ska jag stänga av lyset och vara en god medmänniska eller ska jag helt sonika strunta i det hela av rädsla för att bli anklagad för att vara en person som pillar på andras egendom? Om jag tittade ut genom fönstret och såg att någon pillade på min cykel skulle jag bli tämligen förnärmad. I detta land är det ju brukligt att man faktiskt inte vidrör andras egendom. Svår situation det där. Ska man låta någons cykelbatteri ta slut bara för att man är rädd att bli anklagad för att vara en cykelpillare eller ska man visa på god medmänsklig anda och faktiskt ta risken? Jag är feg och kör på alternativ ett. Kära tappra bloggläsare, där har vi mitt nyårslöfte - nästa år ska jag bli mer av en cykelpillare och mindre fegis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback