Ikebana

Sedan jag kom hem från semestern har jag inte varit någon flitig uppdaterare av bloggen, men nu kommer några nya rader.

När jag gick i grundskolan tyckte jag ibland om att låna böcker på biblioteket. En av böckerna jag lånade handlade om ikebana. De av er som inte råkar ha lånat samma bok kanske inte riktigt är insatta i just det ämnet. För er rekommenderar jag följande länk:
ikebana

När jag under förra månaden besökte ett yasuragi som dessutom hade en lite butik blev jag mycket glad då jag hittade ”spikmattor” just avsedda för ikebana. Lycka! Köpte två. Väl hemma inhandlades två blommor och så hittade jag en liten gren med blad som jag tyckte var vacker på ett melankoliskt vis. Gjorde ett litet arrangemang som stod i nästan två veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback