Konkurs = SKIT!!!

Imorse råkade vi vakna till en nyhetssändning i P4. Vi brukar vanligtvis lyssna till RIX FM på morgonen, men denna morgon var annorlunda. Beskedet att Sterling gått i konkurs gjorde mig klarvaken. Vi hade ju bokat biljetter till Nice... Skit!!! Under behärskad panik satte vi oss med datorerna i knäet och bokade nya resor. Pengarna vi redan betalat till Sterling kommer vi nog aldrig att få se igen. Jag förstår faktiskt inte hur en konkurs fungerar om jag ska vara ärlig. Hur kan man missköta ett företag så illa att privatpersoner förlorar sina pengar?! Det borde finnas lagar för detta. Exempelvis anser jag att ledningen för företaget borde hållas personligt ansvariga! De har säkert massor med pengar, fina bilar etc. Jag anser att dessa svin som uppenbarligen inte kan sköta sina arbeten borde tvingas att sälja av sina samtliga tillgångar så att vi hårt arbetande konsumenter kan få tillbaka våra pengar. Vi hade tur, vi hade råd att boka en ny resa, men hur ska alla de andra som inte har råd att boka en ny resa må? Hur känns det för de nu får stanna hemma i kalla och mörka Sverige istället för att strosa de mindre kalla och mörka gatorna i andra delar av världen? Jag gissar att det nog känns riktigt illa! Jag sörjer mina förlorade pengar och jag lider med alla de som missar sin semester!    

Pratade med Burki tidigare idag. Hon hade skadat en tand, riktigt illa dessutom. Stackars henne! Tandskador är verkligen skit! Det tar ofta lång tid att fixa och har man inte skydd i sin försäkring blir det dessutom oftast riktigt snordyrt. Tur att hon har kontakter...och förhoppningsvis också en bra försäkring!  

En sak som verkligen inte är skit är att gudbarnet fyllde ett år denna vecka. Helt sjukt vad tiden går snabbt, en annan som går snabbt är gudbarnet. Gosse, vad han traskar! Underbart att se!

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Hej! Det var längesen, kul att återses!

Mörk choklad är både nyttigt och gott, dock inte med salt i tyckte jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback