Beröm och goda besked

Dagen började tämligen mulet, men eftersom de informerat om att det faktiskt skulle bli varmare på eftermiddagen trotsade jag vädret och med risk för att frysa tog jag ingen jacka (hade dock min vana trogen ett antal lager tröjor, skjortor samt över det en kavaj - ja, jag hade en kavaj, det är en del av min Londonlook).  

Besökte bankkvinnan som måste vara tidernas allra trevligaste bankkvinna. Det är nästan så jag överväger att skicka ett mail till hennes chef och berätta hur väldigt nöjda vi är med henne. Om man talar om för någon att de gör ett bra jobb är det ju alltid trevligt, men det är nästan ännu trevligare om man säger det till någon annan som sedan får säga det till den man är nöjd med. På det viset känns det mer äkta på något vis. Att ge beröm direkt till den det berör kan uppfattas som väldigt trevligt (och är egentligen något man borde ägna sig åt mer ofta, är man nöjd med något eller någon så skadar det ju faktiskt inte att upplysa om det). Men samtidigt kan det uppfattas som fjäsk och ibland kännas lite "smörigt" och uppfattas som att det man säger sägs för egen vinnings skull. Om man pratar om någon annan i mycket positiva ordalag till dennes chef (eller annan person) så känns det mer som om man absolut inte gör det för egen vinnings skull utan för att man just är väldigt nöjd. Usch, svårt blev det nu...dels för att jag inte alls riktigt vet vad jag egentligen menar och dels för att solen lyser genom fönstret på skärmen vilket gör det svårt att se vad jag egentligen skrivit. Antar att det bästa är att säga till både den det berör och till dennes överordnade.  

Sedan var det shopping. Jag köpte ett överkast, två filtar och fem galjar.  

När vi kom hem noterade jag att jag hade ett missat samtal från min chef så jag ringde upp. Det visade sig att min registrering som jag behöver för att få börja jobba var klar. De hade sagt att den skulle ta åtta veckor, den tog tre veckor. Jag upprepar, tre veckor! Underbart!!! Nu hoppas jag bara att företaget lyckas fixa en introduktionsvecka redan nästa vecka så jag kan börja sedan. Kan inte börja utan att ha genomgått introduktionsveckan.  

Jag som hade massor med museum kvar att avverka innan jag skulle börja jobba...men det gör inget. Ska verkligen bli underbart att få börja jobba!

Nu dricker vi bubbel, eller vi började alla tre, men sedan gick de andra två och lade sig för att vila. Jag är lite för upprymd för att kunna sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback