Drömmar och blixtaktioner

Imorse vaknade jag tidigt. Var mitt i en dröm. Har haft lite konstiga drömmar den senaste tiden, det är inte ofta jag kommer ihåg vad jag drömmer. (Jag tror inte ens att jag drömmer regelbundet, jag vet att de allra flesta menar att man visst drömmer och att man gör det varje natt och att man kan se på hjärnaktiviteten att det är drömmar som sker - men jag köper inte riktigt det. Hur kan man bevisa att det är drömmar, det kan väl lika väl vara att hjärnan håller på med någon omorganiseringen, strukturellt arbete eller bara busar runt? Hur kan man bevisa att man faktiskt alltid drömmer? Jag tycker inte bevisen jag tagit del av varit solklara därför förhåller jag mig skeptisk i frågan. Oj, nu blev detta inlägg plötsligt lite kontroversiellt.) För några nätter sedan drömde jag att det kom rökt lax ur min mun, det var konstigt. En annan dröm nyligen var att jag var i någon sorts festlokal där kvinnor i stora peruker (som såg ut som de i filmen Hairspray) hälsade oss välkomna och efter en stund tändes det upp i lokalen för att då hade någon dött, det var en obehaglig dröm. I natt drömde jag att jag satt i ett klassrum vid en skolbänk och att hela klassen flyttade runt sina bänkar i mönster och formationer, det var en ganska festlig men rätt onödig dröm.  

Eftersom jag vaknade tidigt tänkte jag att jag kunde utnyttja denna trevliga morgonstund till att försöka göra något bra för världen samt kanske rädda något människoliv. Klickade in på
Amnestys sida och deltog i några blixtaktioner [klicka här!]. Kändes som en fin handling att inleda dagen med. Det är något jag faktiskt tycker att alla borde göra. Det finns verkligen ingen ursäkt för att inte skicka ett lite e-mail och kanske göra livet lite bättre för någon som inte har det fullt lika bra som vi har det. Negativa människor skulle kunna tänka "det hjälper väl ingen om jag skickar ett mail...". Fel!!! Enligt Amnesty som råder 30-40% av deras blixtaktioner till förbättring, vilket jag tycker gör det värt att anstränga sig lite och deltaga (ansträngningen att skicka några mail är faktiskt minimal!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback