En bra dag och en puckad tant

Idag var en dag då världen liksom log mot mig. Har haft en riktigt trevlig dag. Började med en promenad med en kompis i solskenet. Om man bortser från att jag borde tagit allergimedicin innan så var det en trevlig stund. Det enda som varit lite åt det negativa med min ögonlaseroperation är att jag tycks ha blivit lite känsligare för pollen i ögonen, eller egentligen är inte ögonen känsligare men när jag bar kontaktlinser fungerade de inte bara som synförbättrande redskap utan även som små mysiga sköldar som skyddade ögonen från pollen. Åter till min trevliga dag. När jag skulle åka hem sade en gubbe "It's illegal to..." sedan hörde jag inte vad han sade eftersom jag hade min i-pod på. Jag drog ur lurarna med viss nervositet, hade jag gjort något olagligt? Det är ju inte riktigt min stil, jag brukar ofta följa lagar och regler, det är ju inte ens helt ovanligt att jag faktiskt tycker att lagar och regler är bra. Jag frågade vad han sa och han upprepade "It's illegal to look so handsome!". Jag tackade för de vänliga orden, stoppade tillbaka hörlurarna där de skulle vara och forsatte att traska. Sedan kom jag på att det är 1:a april idag...skit!

Jag var och handlade nu på eftermiddagen och Samuels trevliga dag fortsatte. Kassatanten tyckte att min lilla IKEA-påse (en sådan som många lägger tvätt i när de ska bära den till tvättstugan, men denna är mycket mindre men av samma material som de stora) var mycket smart och praktisk. Vidare så undrade hon om jag ville ha något som man kunde, om jag fattade det hela rätt, använda för att ge skolbarn bättre utrustning i skolan. Sedan tittade hon på mig och ändrade sig, hon menade att jag var ju för ung för att ha barn överhuvudtaget. Det var vänligt, tror jag... Eftersom jag inte känner några skolbarn i England så tackade jag nej.  

En annan bra sak med denna dag var att en stor riksdagsmajoritet sade jag till att införa ett könsneutralt äktenskap. Många var nöjda med det. Dock inte alla. DN skriver om en kvinna med trista åsikter vid namn Yvonne Andresson. KD politikern Andersson kan inte vara vidare smart! Hon säger (
finns att läsa här) att hon vill rädda äktenskapsbegreppet och hänvisar till kultur och tradition. Om man ska ta så stor hänsyn till kultur och tradition så kanske vi inte borde infört kvinnlig rösträtt och kanske skulle mannen fortsatt vara överordnad kvinnan. Det är inte saker jag tycker vore bra alls, och jag misstänker att den mycket obegåvade tanten med mycket begränsad tankeförmåga, Yvonne Andersson, inte heller skulle vilja att samhället såg ut så - då skulle hon aldrig kunna vara i den position hon är. Ja, jag skulle väl kunna se en enda fördel med att ha ett sådant samhälle där kvinnan var mindre värd - vi skulle slippa inskränkta Yvonne Anderssons åsikter.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Ja, visst är det underbart! Inte Anderssontantens åsikter alltså, utan anledningen till hennes frustration. Hurra!

2009-04-01 @ 19:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback