Nere på noll

Idag har vi varit på utflykt. I strålande solsken åkte vi till Greenwich. Först besökte vi The National Maritime Museum vilket inte var så intressant. En festlig sak var att trots att inträdet var gratis så var man absolut tvungen att få en biljett. Förstår inte varför man skulle det, kan varit ett sätt för de att hålla koll på hur många besökare de hade eller så var det ett sätt att skapa arbetstillfällen. En sektion av utställningen handlade om miljön och vad man skulle kunna göra för att hålla jorden lite renare och inte slösa på resurserna. Ett förslag som jag bjuder på här är: ge oss inte pappersbiljetter som är totalt värdelösa när inträdet är gratis! Det var en vacker byggnad men då jag inte är vidare maritim av mig så var utställningarna tämligen ointressanta för mig.  

Efter det besökte vi observatoriet och stället där nollmeridianen löper på sin färd från mellan polerna (därav rubriken). Det var lite mer intressant. Mycket spännande klockor. Jag är väldans förtjust i klockor. Älskar att tänka på alla de där små hjulen, fjädrarna och saker som rör sig i en klocka, mycket spännande!   Parkområdet som omgav attraktionerna var underbart gröna och fulla med lediga londonbor och turister som njöt av vårvädret, många i shorts. Personligen bar jag långkalsonger under mina jeans eftersom jag ofta är en frusen person.  

Åt indisk mat till lunch vilket var gott. Kom hem, lade oss på soffan och slappade en stund. Klippte makens hår. Nu väntar jag med stor ovisshet inför vad nästa vecka kan ha att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback