Ostfondue och dim sum

Igår besökte vi vår lokala vinbar, vilket var en intressant upplevelse. Tanten som jobbade där var en mycket härlig karaktär, stor, utländsk, exotisk (kanske italienska), högljudd och kul. En rysk farbror av mycket fyllig konstitution satt vid baren och flirtade med bartanten när vi kom men han lämnade vinbaren efter en stund och då var det bara vi och tanten kvar (plus någon person i köket som vi aldrig såg). Vi beställde varsitt glas vin samt schweizisk ostfondue, det var första gången som jag varit medveten om att jag ätit ostfondue. Var inte så tokigt faktiskt. Dock bör man väl säga att för att vara ett ställe som kallar sig "vinbar" så hade de inte så mycket vin, men det vi beställde var gott och faktiskt lagom kallt. Ofta tycker jag att rödvin serveras för varmt.

Idag ska vi träffa några vänner i China Town och äta
dim sum, det har jag inte ätit tidigare så det ska bli spännande.

Två nya matsaker under samma helg, vem hade kunnat ana det...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback