*#&¤\ SKIT!!!

Dumma dumma Storbritannien med sina dumma dumma regler. Vi försöker få hit vår hund som vi saknar gränslöst. Om man ska flyga sin hund från Sverige till Europa kostar det ca 600 kr med SAS. Det tycker jag var ett helt ok pris. Storbritannien har lite speciella regler vilket föranledde ett par samtal till deras kontor i Sverige. Efter att ha stått i telefonkö i sju minuter (via mobil från London) kom jag till en tant som svarade vänligt. Dock visste hon inget om hur man gjorde med hundar utan surfade in på sin egen hemsida och läste innantill. Den sidan har jag läst många gånger, kan den nästan utantill. Oj vad onödigt det kändes att ha väntat i sju minuter för att prata med någon som inte kunde något och berättade saker för mig som jag redan visste och som dessutom var enkla att hitta. Tanten gav mig ett nummer till SAS Cargo som jag ringde. SAS Cargo hade tydligen stängt för lunch. Lite imponerad blev jag över att någons stänger sin telefon för lunch år 2009. Jag trodde att samhället gick åt det hållet att alla ska vara tillgängliga alltid. När jag efter att ha väntat ut SAS Cargos lunchrast kom jag fram och fick prata med en trevlig tant som upplyste mig om mindre trevliga saker, hon ville ha 12 600 kr för att flyga hit vår älskling. 12 600 kr är väldigt mycket pengar! Om det hade varit så att hon hade fått sitta i mitt knä under resan så jag hade fått klappa hennes mjuka öron och sagt små snälla uppmuntrande ord till vår ögonsten så hade jag faktiskt tyckt att det kanske var värt det men nu när hon ska behandlas som bagage och sitta i en bur helt ensam så börjar man ju fundera... Har kollat upp olika alternativ som inkulderar flyg till andra länder och färja men allt förefaller väldigt komplicerat och kanske inte väldigt trevligt för vår hund. Om ni kunde klättra in i mitt huvud just nu skulle ni mötas av totalförvirring blandad med viss ångest och stor saknad.

Kommentarer
Postat av: J

men om du åker hem till Sverige och hämtar henne? då måste du väl få ta med henne på flyget tillbaka? och det lär ju vara billigare än 12600 kr? eller åker hon fortfarande som bagage då??

Postat av: Samuel

Tyvärr måste hon fortfarande åka som bagage även om jag åker med. Till resten av Europa (ungefär) går det utmärkt att ta med henne för runt 600 kr men hit vill de ha 12 000 kr till. Jag föreslår att vi utesluter GB ur EU, om man ska ha knäppa regler av denna sort och dessutom köra på fel sida av vägen förtjänar man inte att vara med i EU!

2009-04-09 @ 17:35:55
URL: http://samuels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback