This is so NOT my thing!

Detta kommer postas på bloggen när jag är tillbaka i den ”riktiga” världen.

Just nu befinner jag mig i ett rum på ett hotell i södra England. Rummet är helt ok, kanske inte så många tv-kanaler som man skulle kunna önska, men rent och tämligen stort. Jag åkte tåg hit till denna lilla ort och av sparsamhet valde jag att inte åka taxi till hotellet utan gick (jag vet att vissa av er kallar det för snålhet – men den som spar han har!). Var inte helt lätt att hitta men eftersom jag ritat en karta innan jag åkte gick det ok men det tog ganska lång tid att gå, dessutom hade jag en liten men ack så tung resväska att släpa på. Efter att ha checkat in så gick jag ut för att leta efter en affär, behövde köpa lite kakor. Det visade sig att det enda som kan klassas som civilisation som inte var medelklassbostäder var en handelsträdgård. Handelsträdgården sålde till min stora besvikelse inte kakor. Vandrade en lång bit åt ett annat håll och hittade en liten butik. Jag tror att jag kanske blivit lite bortskämd av att bo så centralt som vi gör, där vi bor finns det massor med restauranger och affärer. Här där jag nu tillfälligt och ofrivilligt (pga jobb) bor finns ungefär inget alls, om man inte är ute efter en fin planta eller kanske ett staket. Hittade iaf lite kakor i den där butiken som jag vandrade till. Kakor är gott!

Ikväll har jag bokat bord på restauranten på hotellet (trodde inte att man behövde boka bord här men receptionspersonen frågade om jag ville göra det så då gjorde jag det. Jag bokade bord för en person. Jag har alldeles för låg självkänsla och för dåligt självförtroende för att tycka att det är bekvämt att gå ut och äta ensam. Att äta något snabbmatsbetonat eller en liten fika i min ensamhet är jag ok med men att boka bord och äta ensam tycker jag känns jobbigt. This is so NOT my thing!

Oj, jag missade helt att posta detta på bloggen hittade det liggande i datorn nu nästan två veckor senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback