Den som spar han har!

Jag gillar att spara. Jag är riktigt bra på att spara, vilket inte alltid är en bra idé...

En sak som vi sparat på (av mer eller mindre frivilliga orsaker) var
Tate Modern. Igår gjorde vi slag i saken och traskade dit. Besöket och mitt intryck av konsten som det bjöds på (för det var gratis att gå in där) kan väl lättast sammanfattas med ordet "nja". Det fanns mycket som var ren skit och så fanns det lite som var bra. Mycket av den samtida konsten är faktiskt skit! Det är mycket okultiverat att säga så men eftersom det är sant tar jag mig friheten att skriva vad många tycker men inte vågar säga. Mycket av modern konst är bara kludd, rep som ligger i högar, konstiga videoinstallationer, pinnar på golvet etc. Det finns säkert en djup tanke bakom det hela men eftersom det inte finns en lapp som förklarar vad konstnären faktiskt menar så passerar många av dessa puerila alster som skit och meningslöst kludd. Sedan finns det självklart (som alltid) undantag.

Kanske jag ska sluta göra så stor sak av att spara, i detta fall visade det sig vara ganska "nja".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback