Swine flu

Idag är det måndag. Måndagar är sällan en bra dag.

För det första hade jag en galet jobbig dag på jobbet. Som om inte det var nog fick jag nackspärr eller något i den stilen. Det började som lite ont på morgonen och när vi sedan närmade oss lunchrasten kunde jag inte röra huvudet alls. Gjorde sjukt ont! Uthärdade hela dagen trots smärta. Är ganska van att ha ont så jag antar att man lär sig att leva med sådant. I lördags hade jag ont i ryggen men hade en mycket trevlig dag ändå.

När jag kom hem från jobbet så blev jag bjuden på chips. Drack lite och lade mig på golvet vilket var skönt för nacken. Tyvärr blev jag efter en stund tvungen att gå upp eftersom jag är sk. flue friend - dvs en person som åker och hämtar Tamiflu när någon drabbas av svininflusensan. Det var ungefär lika svårt som smärtsamt att resa sig från golvet. Att sitta på tunnelbanan var inte heller vidare roligt. Medicinen var lätt att hämta, tog en liten stund och nog tittade man både en och två gånger på de andra som väntade och undrade vilken av typerna som kommer smitta en medans man väntade.

Middagen var nästan klar när jag kom hem vilket var trevligt. Vad som var mindre trevligt var själva utövandet av ätande. Ställde tallriken på en kastrull som var uppochner och stod ovanpå en skärbräda - för att jag inte kan böja huvudet.

Måndagar är sällan bra dagar men nästa kommer bli bra, inget kan stoppa den för att bli en bra dag. INGET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback