Gladfeta människor och stressad Samuel

För en tid sedan stod jag i en hiss i ett stort varuhus. Jag brukar nästan aldrig åka hiss, dels för att jag tror på att gå och dels för att jag tror att risken att fastna i en hiss är större än att fastna i en trappa. Denna gång tog jag hissen för att det faktiskt inte var möjligt för mig att ta mig ned för trappan (varför kanske någon undrar - då jag jag meddel att jag inte kan berätta om det och åberopa julklausulen, dvs eftersom det är snart är jul är det tillåtet att ha små hemligheter).
 
Men nu stod jag i hissen och väntade på att få åka ner. In kommer två något äldre personer med tämligen stora kroppshyddor. Om man har stor kroppshydda är det kanske trevligare att åka hiss än att gå i trappor, samtidigt vore det kanske nyttigt att gå eftersom man kan betrakta det som motion. Dessa två personer av större format tittade på en skylt i hissen och skrattade. Tanten läste högt "Hiss för max 16 personer". Jag vet inte om det roliga i deras värld var att det under inga omständigheter ens hade varit fysikaliskt möjligt att få in 16 personer med deras volym i hissen eller om det var just att de tycker att ordet sexton var roligt. Men roligt hade de. Det är fint när människor har roligt! Glada människor är ofta bra människor.
 
Jag är ofta en aningens negativ person, men det är något jag jobbar med att försöka förändra. Just nu är jag sjukt stressad eftersom jag har ungefär 28 saker i huvudet som jag försöker få rätsida på. Här kommer en liten lista över några av sakerna som stressar mig just nu: vår nya våning och allt som måste fixas (banksaker, renoveringssaker, flyttsaker, säljanuvarandelägenhetensaker etc), semesterresan, julklappar, New York, mat, julgran och sömn. Om man tittar noga ser man att det faktiskt mest är väldigt trevliga saker, att trevliga saker kan vara stressande är irriterande. Trevliga saker ska vara just trevliga...men eftersom jag tenderar att vara lite negativ ibland så kan även trevliga saker vara stressande. Nu ska jag ta ett djupt andetag och börja leta efter bankpapper.

Over and out!
 
Ps. Underbart och irriterande med all snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback