Gott nytt år!

Ännu ett år har passerat. När jag tänker tillbaka på året som gått har jag nästan svårt att minnas allt som har hänt. Om jag ska lyfta fram några saker som hänt detta år kan jag ju börja med vår fantastiska semester på Martinique. I januari var vi där i två veckor och hade det helt underbart! Längtar tillbaka... Som tur är har vi nu bokat en resa till Guadeloupe (som ligger i krokarna) så även näsa år kommer att innehålla en tur åt det hållet.
 
Halva året bodde vi i London. Det var en märklig period i mitt liv. Jag har aldrig bott utomlands tidigare. Visst vi har en lägenhet i utlandet men där semestrar vi bara, att bo i utlandet är inte samma sak. London...jag vet inte vad jag ska säga, ibland saknar jag verkligen staden, jobbet och allt men samtidigt känns det riktigt skönt att vara hemma. Eftersom hunden inte var med så var det liksom alltid en del av livet som saknades, en stor del! Att få komma hem och återförenas med henne var underbart! Jag hade verkligen saknat henne massor.
 
Innan vi kom tillbaka till Sverige var vi ett par veckor "hemma" i Nice. Jag passade på att fylla 30 år. Jag hade tänkt att fylla 30 skulle kunna vara aningens ångestladdat men maken hade fixat en sådan fantastisk födelsedag så det var bara 100% glädje! Maken hade dessutom köpt en Rolex åt mig (och inte vilket som helst, utan den jag trånat efter så länge), fullkomlig total fantastisk lycka!!!
 
Att efter att ha knegat i London komma tillbaka och jobba i Sverige var en omställning. Det finns många bra saker med att jobba här men när man tänker tillbaka på jobbet där borta inser man att det faktiskt fanns många bra saker med det jobbet också, eller egentligen kanske inte så många bra saker utan snarare en - lönen.
 
Nästa år kommer att inledas med en semesterresa och efter det kommer vi fokusera på bygga, fixa, renovera och stöka i vår nya våning som vi flyttar in i till våren. Ska bli riktigt roligt och säkert ganska jobbigt också...
 
Nu ska vi laga mat, städa och duka inför nyårsfirandet som sker om några timmar. Tillbaka nästa år!
 
Gott nytt år och god fortsättning kära bloggläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback