Som ett tecken från ovan

Jag plockar i princip aldrig upp saker från marken, jag tycker det är snuskigt, jag gillar inte ens begagnade saker för jag tycker det är läskigt (om man bortser från lägenheter).
 
Imorse var en undantagsmorgon. När jag traskade till jobbet noterade jag ett litet häfte på marken, först gick jag bara förbi som de flesta andra som ser skräp som ligger på marken hade gjort, sedan tänkte jag till, jag tänkte "vänta lite nu, stod det inte Guadeloupe på det som låg på marken?". Jag vände och gick tillbaka och tittade lite mer noga och döm om min förvåning när det faktiskt stod just det på "skräpet". Vad som låg framför mig var ett litet häfte om just denna tropiska ö (egentligen fem öar). Nu är det ju inte konstigt att man hittar just en sådan sak...eller det är det kanske visst, men det konstiga är att vi just i dagarna beslutat oss för att vi tänker åka till just Guadeloupe i början av nästa år.
 
Att detta häfte låg där kan ju inte annat betraktas som ett tecken, ett tecken som inte ens jag kunde ignorera trots att jag ogillar att plocka upp saker från marken. Nu ska jag sätta på mig handskar (för jag vill ju inte ha gatusmuts på händerna) och läsa om Guadeloupe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback