Uppdatering

Det har inte duggat tätt med uppdateringar den senaste tiden. Har varit väldigt mycket annat. Vi har exempelvis köpt en stor våning att flytta in i under våren. Ska blir trevligt. Vidare funderar vi även på att resa, hade nästan helt beslutat oss för det men så köpte vi våningen och nu är det hela uppe i luften och svävar, tänk om resan infaller när vi borde sälja vårt nuvarande boende? Sen är det snart jul och klappar ska handlas vilket är ungefär lika roligt som knepigt. Idag är det luciafirande, jag gick upp klockan åtta och städade lite. Sedan åkte vi runt och tittade på kök. Vi tittar på kök eftersom vi måste, verkligen måste (!), göra om i köket i våningen och detta helst innan vi flyttar in. Efter detta tog vi en liten vilostund på soffan. På kvällen har jag bakat och maken har gjort klart vår andra skinka, denna gång blev det inte färdigkokt skinka.
 
Det finns många saker med julen jag gillar, en av mina favvosaker med julen är min mormors kaffekakor. Jag har vid några tillfällen försökt att baka egna och de brukar bli goda, dock blir de aldrig lika goda som min mormors kaffekakor. Nedan kommer en bild på en kaka som min mamma bakat tidigare, det är en chokladkaka med rödbetor, konstigt - ja, gott - ja faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Grattis!!! Vad roligt! Vilken blev det? Jag vill höra allt! Kram!

2009-12-14 @ 09:46:04
Postat av: Samuel

Det blev en stor våning med många möjligheter, det behövs mycket jobb men kan bli riktigt bra när det är klart!



Återkommer med address! :-)

2009-12-15 @ 20:45:42
Postat av: mamma

Nu behövde jag inte fundera på vilken sorts småkakor jag skulle baka till julfikat. De blev föresten inte så små.

2009-12-16 @ 22:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback