Frukt, bär och grönsaker

Jag är egentligen ingen person som äter vidare mycket frukt. Man ska äta mycket frukt, det sägs att det ska vara nyttigt. För några dagar sedan köpte vi faktiskt frukt. Maken köpte nektariner, jag tror inte att jag tål den typen av frukt. Vi köpte en vattenmelon och så det bästa av allt, vindruvor!

Copyright Samuel

De där vindruvorna var helt underbart goda!!! Att de dessutom var utan kärnor gjorde saken ännu bättre. Vindruvor är ganska dyrt, men jag kanske skulle unna mig lite mer sådant i fortsättningen. Jag unnar mig ju vindruvor i annan form (vin) ibland så jag kanske skulle utöka mitt unnande till att även gälla vindruvor i färsk form också.

Jag vet att jag en gång visste hur det låg till med förhållande mellan frukt, bär och grönsaker. Tyvärr har jag helt tappat bort den kunskapen. Blir till att göra efterforskningar vid tillfälle, men inte nu. Nu ska vi äta rabarberpaj.

God afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback