God morgon!

Imorse vaknade jag tidigt helt i onödan. Iofs, jag gillar egentligen inte att sova, det är ju i mångt och mycket slöseri med tid. Om jag kunde få välja skulle jag hellre inte behöva sova, skulle hellre sitta och titta på dålig amerikansk tv - det är INTE slöseri med tid. Eller jo, det är det faktiskt kanske.... Men igår började jag av olika anledningar (ffa en) fundera kring hur mycket man lärt sig från tv. Jag vet att min generation snappat upp ett och annat från tv, den generation som kom efter har snarare lärt sig saker från internet och andra källor. Jag gissar att genereationen innan lärde sig saker från böcker. Så vad är då bäst? Ja, det kan man fråga sig... Personligen skulle jag ju säga att tv är klart bäst, det är bara bänka sig framför den så blir man matat med kunskap (?). Böcker, tidningar och internet kräver ju visst engagemang istället. Så med andra ord borde alltså min generation vara den mest bildade eftersom vi sett så mycket på tv och i grunden är ganska lata, eller inte.

Haha nä, jag har ingen aning om något av det där, en helt klar brist på bildning antagligen. Men vad jag vet är att jag lärt mig ganska mycket från tv, jag har lärt mig om andra kulturer (ok kanske egentligen bara den amerikanska), jag har lärt mig språk (ok, kanske bara engelska) och jag vet att den "officiel state bird of Mississippi" är mockingbird. Hm, jag kanske borde läsa mer böcker...

Ha en fin dag!

Copyright Samuel
Tycker att det nästan ser ut som hästen skrattar - skön kontrast till den sura polisen. Synd bara att jag råkade få med en massa huvuden i underkant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback