Komplimanger och snälla tanter

Det är svårt med komplimanger. Jag får de inte så ofta men när det händer bli jag alltid lite ställd.  

En gång för länge sedan var det en kompis som sa att jag var lik en cykel. Jag vet inte om det var en komplimang egentligen. Hon försökte nog bara vara rolig. Vi är inte vänner längre.  

Idag var det en tant på jobbet som sa att jag var så snäll och jobbade så bra samt att det verkligen är ovanligt med någon i min position som är så ödmjuk. Det var ju verkligen mycket fint och snällt sagt, men vad skulle jag svara på det? Tack? Det skulle kännas lite förmätet att säga tack. Det skulle kännas som jag egentligen sade "Tack, jag vet" och det kan man ju verkligen inte säga när någon just varit snäll och sagt att man är ödmjuk. Jag tyckte att det blev så jobbigt och förvirrande i mitt huvud så jag började prata om något helt annat. Hoppas tanten förstod att jag verkligen uppskattade hennes fina ord.  

På eftermiddagen gick jag till banken för att reda ut några saker. Hade inte bokat tid med vår snälla banktant men fick prata med en annan snäll banktant. När vi nästan var klara kom vår tant in och skulle fråga den andra tanten om något och när hon såg att jag satt där blev hon så glad att hon gav mig en kram. Jag hade inte väntat mig att få en kram när jag besökte banken men det var ju en annorlunda och egentligen ganska trevlig överraskning.  

Gårdagens bild på en ros får komma med i även detta inlägg.

Copyright
Dagens ros går till snälla tanter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback