Michael Jackson

Jag skrev tidigare att jag kanske skulle återkomma i ämnet att Michael Jackson inte är med oss längre. Jag har nu återhämtat mig från chocken så pass att jag faktiskt tänkte skriva några rader.  

I min mening är (var) Michael Jackson vår tids största artist. Ingen har varit större och ingen kommer kunna bli lika stor i vår tid. Han var ett musikaliskt geni vars musik kommer leva om inte för alltid så väldigt länge. Michael Jacksons skiva Thriller har sålt fler exemplar än någon annan skiva i världshistorien och jag tror att det är ett rekord som kommer stå sig i evighet (delvis for att det finns så många andra sätt att njuta av musik i dessa dagar än att köpa en skiva). När man lyssnar på låtar som han gjorde för 20 år sedan känns de lika aktuella idag och kommer säkert göra det om ytterligare 20 år. Michael Jackson var ett musikaliskt geni och en artist utan dess like!  

Sedan har vi ju Michael Jackson som privatperson, en person som det var synd om, en person som antagligen inte mådde vidare bra. En person som blev anklagad för hemskheter men blev ALDRIG fälld (och man är oskyldig tills motsatsen är bevisad även om många anda dömt honom ändå). En person som många gånger fattade tvivelaktiga beslut. En person som blev mycket illa behandlad av sin far under sin uppväxt. En person som blev berövad på sin barndom. En person! Jag kände inte personen Michael Jackson.  

Jag kommer sakna artisten Michael Jackson, The King of pop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback