En ovanlig dag

Tänk att denna dag skulle komma, känns nästan overkligt att nu efter sitta här och inse att det är sant. I lördags traskade jag runt i London i shorts. Jag som hur länge som helst sagt att jag absolut inte tycker att kortbyxor hör hemma i en storstad. Jag har aldrig medvetet gått i shorts i en större stad i Sverige. I Nice gör jag det - men det är ju liksom semester så det är en annan sak. Visserligen var det ju något annorlunda omständigheter som rådde i London under lördagen med prideparad och festival och så, under de omständigheterna är det ju liksom mer 'anything goes' som gäller. Under lördagen hade jag det stora nöjet att presentera tre olika outfittar (ja, det är ett nytt ord!) för människorna i London. Dagen började med D&G-jeans och en v-ringad t-shirt i en mörk hallonrosa färg, svarta Armani-skor och en Gucci-keps, eftersom det blev tokvarmt med jeans åkte vi hem och bytte om - denna gång blev det...och hör här...SHORTS, ett par svarta med sydda pressveck och slag. Till dessa bar jag en ljusblå skjorta med vit krage och de där YSL-skorna jag skrev om tidigare, en outfitt som jag var nöjd med att traska runt på Trafalgar Square i, där det bjöds på framträdanden från mindre kända artister och avborstade föredettingar, var riktigt trevligt. På kvällen skulle vi ut och festa till det lite och då var det tid att byta om igen sa vi åkte hem. Eftersom jag inte älskar att tvätta så blev det en kombination av det jag burit tidigare under dagen, jeansen och de andra skorna åkte på igen och skjortan behöll jag på. Man skulle kunna tycka att jag var aningens ohygienisk som inte bytte skjortan också, men till de som går i tankar av den karaktären kan jag bara meddela att jag fortfarande doftade som en nyutslagen nyponros en tidig sommarmorgon innan solen gått upp och det fortfarande ligger kvar dagg på bladen och luften är full av förväntningar på vad dagen kan ha i sitt sköte - så doftade jag! Eller ok...jag doftade min vanliga parfym, var inte svettig - ok!                            


Kvällen spenderades i SoHo där det festades på gatorna natten lång. Vi var inte där hela natten men en bra stund och njöt av stämningen samtidigt som vi vadade i skräp som jag gissar framåt småtimmarna säkert nådde till knäna på de
som fortfarande var kvar. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ställa fram lite papperskorgar. Jag som generellt inte slänger saker på marken för att jag tycker det ar fel blev tvungen att faktiskt bidraga till nedskräpningen eftersom det faktiskt inte fanns någonstans att slänga sitt skräp.

Igår var vi ute och traskade en sväng, sedan testade vi en restaurang som vi inte testat tidigare. Den var mycket bra och ligger i ett hotell där familj ska bo under besök i London senare under sommaren. Med det besöket slog vi även igen dörren till alla möjligheter som fanns att rädda vart rykte som matlagande familj. Under förra veckan lagade vi inte mat en endaste gång - riktigt illa men har sin förklaring.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är så välkommen så! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback