Vanbrandt

För några dagar sedan mailade jag PRV för att höra om namnet Vanbrand var ledigt. Fick följande svar av Mona Kvist som tydligen arbetar där.  

"Hej, Vanbrandt är förväxlingsbart med det redan befintliga efternamnet Warnbrant. 
Hälsningar
Mona Kvist, Patent- och registreringsverket"  

Nu måste jag faktiskt protestera! Hur puckad ska man tillåta att någon får vara? Det föreligger lika stor förväxlingsrisk när det gäller apelsiner och gurkor och jag har inte hört att någon skulle vilja förbjuda varken apelsiner eller gurkor! Om man ska avstå något för att det är förväxlingsbart med något annat tycker jag att vi kan börja med att avstå från puckade människor som kan förväxlas med de som bara är lite puckade! Suck! Jag tycker att det är löjligt! Man kan väl få heta vad man vill, vad spelar det för roll? Så länge man inte förolämpar någon...

Hm, nu när jag tänker på det vet jag faktiskt inte varför jag varit så besatt av just det namnet...ska se om jag kan hitta på något annat namn.

Kommentarer
Postat av: Samuel

Ok, jag missade ett t. VanbrandT ska det vara...



Men vad sägs om Fannbrandt då? Jag kommer nog aldrig få ett annat efternamn, maken är mycket negativ till ALLA förslag jag kommit med...

Postat av: yasmine

Ha, ha. Du är bra rolig.. Jag trodde du skämtade.. Fannbrandt! Hi, hi!

2009-07-08 @ 09:37:59
Postat av: yasmine

Ha, ha. Du är bra rolig.. Jag trodde du skämtade.. Fannbrandt! Hi, hi!

2009-07-08 @ 09:38:09
Postat av: Niclas

tack så mkt... du får gärna kolla de tre inläggen under min historia och trycka dig vidare och rösta på¨mig till veckans blogg. skulle va så snällt :)

2009-07-08 @ 14:50:15
URL: http://niclasstahl.blogg.se/
Postat av: mli

Coolt, ska du ha ett eget efternamn?.. eller hur man kan skriva ^^ :D

2009-07-08 @ 15:08:48
URL: http://mlimli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback