Aktier

Ibland på dagarna när jag av olika anledningar har tid över kan jag tycka att det är lite roligt att försöka få mina pengar att bli fler. Har under en tid försökt lära mig lite mer om hur man handlar med aktier vilket är spännande. Om jag får säga det själv har det faktiskt gått ganska bra. Grafen nedan visar hur det gått för min lilla aktieportfölj sedan året började (+82,1%), nu rör det sig verkligen inte om mycket pengar. Men tänk om jag hade haft massor med pengar att investera - tänk vad mycket det hade blivit då...

Copyright Samuel
Avanza

Att handla med aktier är både spännande och ganska läskigt. Jag tillhör den kategorin som inte köper lotter för att jag är övertygad om att jag inte vinner. Samtidigt som jag är en galen tävlingsmänniska ur vissa aspekter ogillar jag tävlingar där det finns risk att jag förlorar, avskyr att förlora så mycket att jag gärna låter bli att tävla om jag inte är övertygad om att jag kommer vinna. Även om jag skulle förlora i något så gör jag mitt bästa för att övertyga mig om att jag åtminstone är den moraliska vinnaren (som om det ens skulle finnas något som heter så...). Detta till trots är det faktiskt riktigt skoj med aktier!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback